Op weg naar de top. Uitdagend, inspirerend en ook best spannend. Maar je wilt hogerop. Heb je de route al bepaald en wil jij ook bovenaan komen in Google? Dat is best lastig zonder hulp en begeleiding. Wanneer je daar serieus werk van wilt maken, dan helpen wij je graag! Welke middelen zijn daarvoor nodig? Hoe bereik je de top waar heel veel anderen ook naar toe willen? Hoe onderscheid jij je van hen? En wat is het resultaat van jouw inspanningen? Kortom, wat brengt een hoge positie in Google teweeg? De sherpa’s van www.bovenaaningoogle.nl (Martijn en Pieter) brengen je graag verder!
Zoekmachineoptimalisatie (SEO), wij weten hoe
Wat is zoekmachineoptimalisatie en wat betekent dat voor jouw vindbaarheid in Google?
Jij wilt met jouw website en met je producten of diensten toch zo hoog mogelijk scoren in Google? Een 1e plaats garandeert niemand je, of je bent te goedgelovig. Want laten we eerlijk zijn, de marketingkas van de een is ruimer dan die van de ander. Maar met een goede aanpak qua zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization of SEO) brengen wij jou bovenaan, tussen de beste zoekresultaten. Daardoor ben je bij meer potentiële klanten in beeld. Wat jouw kans op meer omzet vergroot. Daar is het ons en jou om te doen, nietwaar?
Hoe doen wij dat?
Wij werken volgens een duidelijk stappenplan. Dat betekent dat we eerst jouw website grondig onder de loep nemen. Dus een uitgebreide analyse van hoe jouw site eruitziet, hoe die werkt en wordt ervaren. Zie dat als een nulmeting. Die nemen we als beginpunt.
Vervolgens doen we uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dat betekent dat we samen met jou nagaan welk zoekwoord of welke groep van zoekwoorden populair zijn in jouw vakgebied. Weet jij bijvoorbeeld van (potentiële) klanten hoe die zoeken naar jouw producten of diensten? Wij gaan er (samen met jou) voor zitten. En we zullen je op een prettige manier lastigvallen met vragen. Misschien zijn er aanpassingen aan je website nodig. We voegen eventueel onderwerpen of pagina’s, buttons en links toe. Met andere woorden: we optimaliseren jouw website voor de zoekmachines.
Zijn we dan klaar?
Nee, je hebt het vast eerder gehoord. Een website is eigenlijk nooit af. Het is geen statisch geheel waar geen omkijken meer naar nodig is als je eenmaal een aantal verbeteringen en aanpassingen hebt doorgevoerd. Zie jouw website als een dynamische factor van belang die meebeweegt met jouw markt. Google past haar algoritmes van tijd tot tijd aan en de concurrentie zit niet stil. Dus nadat er aanpassingen en verbeteringen zijn doorgevoerd, doen we wederom een analyse, waarvan we de resultaten vergelijken met de nulmeting. Zo bekijken we van tijd tot tijd hoe jouw website er ‘bij staat’.
Grondig zoekwoordenonderzoek
‘Bovenaaningoogle.nl’ helpt je inzichtelijk te krijgen wat wel en wat niet werkt. Wat heb je tot nu toe gedaan aan je SEO en AdWords? Een persoonlijk gesprek en een grondig zoekwoordenonderzoek aan de hand van die intake kan al heel verhelderend werken. Wij helpen je graag om beter te scoren in de Google.
Bovenaan in Google, hoe kom je daar?
Dat wil natuurlijk iedereen; die nummer-1-vermelding, wanneer er wordt gezocht naar diensten of producten die men aanbiedt. Onze domeinnaam bovenaaningoogle.nl kan pretentieus klinken, maar we leggen de lat hoog en focussen op de top. Dat biedt uitdaging, want het komt ook echt aan op de ambities die je zelf hebt om bovenaan te komen in de zoekmachines. Natuurlijk hangt dat samen met het budget dat je bereid bent om erin te investeren. En natuurlijk op basis van het vertrouwen dat je hebt in onze samenwerking.
Focus op de nummer-1-positie
Welke middelen en tools ben jij bereid om in te zetten om daadwerkelijk beter te scoren en hogerop te komen in Google? Hoe kunnen wij jou helpen om die nummer-1-positie te bemachtigen? Dat is niet zomaar even gedaan want het aanbod (de concurrentie) is enorm. En dan moet je van die geitenpaadjes kennen die ook jou naar de top voeren. Iedereen wil die toppositie en, we zeiden het net al, het is ook een kwestie van budget. Wij zijn pas tevreden wanneer jouw website in de top-10-lijst staat. Dus op de eerste pagina. En dan nog blijft de focus gericht op een positie hoger. Misschien wel die nummer 1!
SEO-artikelen en blogs
Zet jij de juiste [zoek]woorden in met Google. SEO-copywriting is een kwestie van uitgekiend inzetten op de juiste woorden. Bezoekers van jouw website worden getriggerd door de informatie die jij geeft. Die informatie moet snel te vinden zijn. Dus toegankelijkheid en een goede webstructuur zijn essentieel. Een zoekwoord dat door jouw (potentiële) klanten wordt ingetikt moet doel treffen! Dat is het waar alles om draait. Dan is men waar men wezen wil en voorzie jij hem of haar vervolgens over de dienst of het product of de informatie die men wil hebben. Overzicht op je website is dus key. De juiste zoekwoorden en een logische (liefst rustige) indeling van de pagina maken het verschil. Bovenaaningoogle.nl maakt je wegwijs. Het is ons specialisme. Jouw website valt op en blijft de aandacht trekken. Ook door de blogartikelen die wij voor jou kunnen schrijven.
Google Ads
Met Google Ads maak je gebruik van het meest geavanceerde advertentienetwerk van de grootste zoekmachine: Google. Je maakt dan online advertenties gebaseerd op specifieke zoektermen die passen bij jouw doel. Daar doen we samen met jou onderzoek naar. Op die manier wordt jouw advertentie alleen gezien door internetgebruikers die met hun zoektermen gericht op zoek zijn naar jouw aanbod. Jouw producten of diensten. Een advertentie in een krant of magazine is natuurlijk ook nog steeds goed, maar min of meer toch een toevalstreffer wanneer het oog van de lezer hier op valt.
Je kunt hierbij kiezen uit verschillende advertentiecampagnes die in het Google Zoeknetwerk worden geplaatst (boven de ‘organische’ zoekresultaten). Of er is het Google Display Netwerk. Dat zijn websites en partners zoals YouTube, Google Maps, Apps of andere (video)kanalen. Op bijvoorbeeld marktplaats.nl, buienradar.nl, ad.nl, nu.nl, telegraaf etc. kan jouwadvertentie dan worden vertoond.
De grootste zoekmachinereus
Google is met 92% van alle zoekopdrachten ter wereld verreweg de grootste zoekmachine. Daarom hebben we ook gekozen voor onze domeinnaam ‘bovenaaningoogle.nl’. Niet omdat we de andere spelers onbelangrijk vinden, maar via zoekmachinereus Google vinden bijna 4 miljoen zoekopdrachten per minuut hun weg. Daar kunnen we gewoonweg niet omheen. Dat is ruim 5,5 miljard zoekopdrachten per dag. Giga veel dataverkeer dus en dat neemt alleen maar toe.
Blogartikelen:
Wij kunnen blogartikelen voor jou schrijven. Een blog is een interessant, informatief en vaak ook inspirerend verhaal dat we schrijven over diverse onderwerpen. Wat leeft er bij jouw klanten? Waarover heeft men vragen, waarover maakt men zich zorgen? Met een blog die regelmatig verschijnt, informeer je je klanten over zaken waarin zij hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd zijn en waar zij naar uitkijken. Je bindt ze hiermee aan jouw bedrijf of organisatie. Je wordt als autoriteit gezien in jouw vakgebied. Een blog mag informeel van toon zijn, luchtig als het even kan. En de lezers mogen erop reageren. Graag zelfs, want interactie met je doelgroep, dat is wat jij wilt. Toch? Martijn Boesenkool en Pieter Mulderij zijn de ervaren deskundigen die jou daarbij helpen.